24 de juliol 2008

Més seguretat pels motoristes

Fa pocs dies, el Pere Navarro (a qui vaig conèixer quan exercia d'inspector de treball ...), recolzava l'iniciativa de monjos budistes de vendre cascs per a motos inspirats en la seva filosofia. El budisme no és una religió, diuen, però també té monjos que el prediquen. Millor que visquin venent productes que no pas penjats del nostre pressupost, com d'altres.

Per veure el video, mireu el reportatge a l'ABC.

El què em xoca és que el Director General de Tràfic avali l'iniciativa: un casc amb símbols budistes per protegir els motoristes ... Home, Pere ! Comprenc que miris de fer tot el possible per salvar vides, però, més enllà del debat sobre l'actitud de l'Estat i dels Governs davant les religions, les autoritats han de lluitar sempre contra la ignorància i les supersticions !

És cert que, en el seu parlament, el Pere Navarro parla d'actituds budistes, de filosofia oriental (serenor, tranquil·litat, concentració ... ), que, efectivament, n'estic convençut, poden contribuir a millorar la conducció dels motoristes i reduir els accidents. Segur.

Aquesta frivolitat m'anima a penjar una proposta que fa temps volia fer. El Subirats diu que cal ser originals i predicar la innovació i la creativitat, enfront dels qui promouen sempre les opcions "raonables". I animat, també, pels anuncis de la Generalitat que la tele ens matxaca cada dia: ... Som-hi ?

La proposta, és convertir l'arcen de l'autopista entre Montgat i l'entrada a Barcelona, en carril moto, (o bus-taxi-moto, ... ja en parlarem !), degudament pintat, i amb velocitat limitada (a 60 qm/hora, per exemple). Mireu-ho: cada dia som molts centenars els que l'utilitzem, en condicions no legals, per millorar la nostra seguretat i fluidificar el trànsit ... i funciona amb tolerància, perquè ens veuen per les cameres de control !
video
Es tracta de promoure l'ús de les motos per evitar les diàries, quilomètriques i contaminants cues de cotxes per entrar a Barcelona. Un carril moto així, en una via de fet urbana, donaria confiança a molts motoristes que, per por a circular entre els cotxes (perillós, clar), no s'atreveixen i opten pel cotxe, bus o tren.

Algun dirigent o autoritat s'hi atreveix ? Amb imaginació, es podria presentar com a prova pilot, experimentar-ho, explicar-ho, establir condicions, ... arriscar-se !