11 de gener 2009

La Ola, molt més que una película !

Hem anat amb la Montse a veure-la aquest dissabte, animats per la Mite. Impactant, s'ha de veure, no us la perdeu !

Per sortir dels tòpics, etiquetes i clichés tradicionals sobre el feixisme, tot i que la propaganda espanyola ha incorporat l'esvàstica, que no apareix en l'original !

Per pensar en els mecanismes, sempre presents, d’interrelació entre les problemàtiques i les necessitats de les persones, i les lògiques de grup.

La película ensenya una "agrupació" d'estudiants amb formes dures i violentes de submissió dels individus al grup. A mi m'ha fet pensar però, que hi han també, altres formes d'agrupació que utilitzen mecanismes de submissió molt més subtils ...



Dos links:

- a la viquipèdia, per info,

- a la web espanyola de promoció

Quan tenia 18 anys, el 1966, vaig pensar en fer estudis de direcció de cinema a la (única) Escuela Oficial de Cine, de Madrid. La grisor de l'època em devia desanimar. Si ho hagués fet, ara faria una película sobre aquests mecanismes subtils ...


(En català ben escrit película s'ecriu pel•lícula, ja ho sé. M'agradaria apuntar-me a un grup per la supressió de la "ela" geminada, que em sembla inùtil ...)