01 de desembre 2008

Millorar l'educació, l'article del Ferran Ruiz

El passat dia 26, el Ferran Ruiz publicava a El Periódico un article sobre el recent atorgat premi Catalunya d'Educació 2008.

Val la pena llegir-lo, doncs explica de manera esquemàtica i clara els reptes actuals dels educadors i dels sistemes educatius, i apunta les tendències pedagògiques que caldria anar introduint a les escoles. Jo potser hi afegiria que, a més de desenvolupar les aptituds emocionals i convivencials imprescindibles per al bon funcionament de les organitzacions i de la societat, l'escola hauria de servir, també, per promoure valors socials com ara la solidaritat, la justícia ...

La web del Departament explica que el Centre reconegut és una escola respectuosa amb la diversitat de cultures, religions i ideologies dels alumnes i de les seves famílies, alhora que defensa els valors democràtics que afavoreixin l'exercici de la llibertat individual dins el marc d'una societat multicultural ...

Senzill, directe, contundent, el Ferran aprofita l'exemple de Sant Sadurní d'Anoia per demostrar que millorar l'educació és possible si el professorat treballa en equip i si hi ha un fort lideratge amb visió de futur, participatiu, compromès i infatigable, de l'equip directiu. Per completar la foto de l'experiència, caldria potser saber alguna cosa més del context i de les condicions. Però un petit article no dona per tant. Llegiu-lo !

Tant de bo la nova Llei surti prou sencera per estimular aquestes noves dinàmiques !

2 comentaris:

Ferran Ruiz Tarragó ha dit...

Hola Pep, tal com dius un article no dóna per tant. Les aptituds emocionals i socials fan referència a la capacitat i la disposició de treballar en grup i col·laborar, a ser flexible i alhora tenir personalitat pròpia. Una cosa que falta a l'article és una referència al suport real que dóna l'associació de pares i mares. Pel que fa a context, crec que si l'entorn fos un altre també se n'haurien sortit. I pel que fa als valors, no veig cap millor manera que conduir l'alumne perquè vagi adquirint una comprensió intel·lectual de les situacions, especialment de les injustes.
Ferran

Pep MOLSOSA ha dit...

D'acord amb el comentari sobre la promoció de valors. En parlar de promoure valors no pensava en fer propaganda, publicitar o adoctrinar.
La teva frase em sembla correcta: conduir(acompanyar) l'alumne perquè vagi adquirint una comprensió intel.lectual de les situacions ... especialment les injustes, sí.
Aquest coneixement em sembla que ha de complementar les aptituds emocionals i convivencials.
Pep