21 de març 2014

Pinzellades granaínas

... de la tercera anada de la Montse a predicar-hi !
Hi havíem estat ja el 2009 (nota1) (nota2), i el 2010 (nota), hostatjats al magnífic carmen de la Victoria ... sobre els moros.

- Viatge en cotxe, de 6 del matí a 2/4 de 4 de la tarda, 900 kilòmetres ... molt tranquil si no fos pel neguit dels radars laterals, penjats o a l'asfalt: ens vigilen per tot arreu. Veurem en tornar si ens han caçat alguna vegada ... i encara queda la tornada ! Celebro el dia dels Joseps amb un donut a Puerto Lumbreras, pasat Lorca, a Murcia. En arribar a Granada, l'entrada cap a la Corrala és complicada: fem una volta de més a una rotonda, i la Guàrdia Civil em veu sense cinturó: 100 euros i 3 punts, collons !

- ens allotgen a la Corrala de Santiago, una simpàtica i cèntrica residència universitària, sense vistes, però amb wifi. Fem la demanda corresponent, però com que és a la tarda, no m'arriba la clau d'accés fins el dia següent. I com que el senyor Google és desconfiat, pensa que és un correu dolent, i me l'amaga.

- dijous al matí passajem pel barri del Realejo i anem al Carmen de los Màrtires, on disfrutem amb els arbres que comencen a florir. Trobo una castanya germinada com la que vaig regalar a la Montse, a BXL, un dia del seu nom, a primers dels '90.

De cop, penso en el senyor Google, verifico correus "brossa", i veig el mail de la Universitat ! Arribats a la Corrala, havent dinat, puc navegar a partir de les 4 de la tarda ... del dia després !

- la Montse treballa, jo poso al dia els correus i els afers (dinar de Matadepera, arquitecte de l'Escala, jornades europees, papers de la mare, comptes, bens a l'estranger, ...), i la Marta passeja. Cap a les 7 de la tarda, merder de nanos al pati de la Corrala, i de sobte, càntics espirituals: Salve, reina de los mares ... o una cosa semblant ! El pati fa d'amplificador potent, i se'm fa difícil concentrar-me, alèrgic com soc a aquestes expressions culturals.

- el vespre del dijous, sopar a l'Alacena de las Monjas (Gastronomia y Diseño, SL ...), un antic convent.
Tradició i modernitat, amb la Rocío explicant-nos el què tenen i servint-nos amb molta simpatia: lagarto ibérico, tataki de atún, berenjenas con miel ... Encuriosits, ens hi enrotllem una mica.
Sorpresa, se'n va cap a la cuina: "no se lo vai a creé, pero hay uno catalane la mar de simpático !"

Tast d'olis arbequino, brend, picual, fotos, clip, el cuiner ve a saludar-nos, i ens regalen un parell d'ampolles d'oli picual de 500 ml. Deixem 10 euros de propina: catalans total !

- esmorzar en un bar senzill i digne del costat de la Corrala,
amb un dels molts cartells que anuncien la setmana santa granaína,
declarada de "interés turístico internacional" !

- divendres, mentre la Montse segueix predicant, volteta obligada pels entorns de la Catedral. Un capellà jove, davant 7 o 8 assistents, explica alguna cosa del poble escollit ...

A les 9, anem a recollir la Montse i anem de tapes amb els voluntaristes i simpàtics organitzadors: la Mercedes, el Juan, ...

- dissabte el matí, la Montse segueix treballant, i amb la Marta anem al Parque de las Ciencias (botiga, cafeteria, ...)
Després entrem a l'impressionant mole de ciment del Museu de l'Obra Social de CajaGranada,
monument etern als anys de la bogeria !

Sortim de pressa, a les 3, cap a Mataró, i hi arribem just a les 12 de la nit: 940 km en 9 horetes !