09 de març 2014

Miradors

Divendres passat, dia 7, l'extra El Viajero, de El País publicava un reportatge de Belinda Saile sobre miradors. Interessants, espectaculars, n'hi van haver tres que em van interessar:

- el cub del paratge de Tudela, al Cap de Creus. Mireu el clip !





- el mirador sobre el Duero a Almazán: remodelació de la placeta i simpàtic mirador ... amb un pressupost el 2008 de 2,5 milions d'euros ! Més informació, [aquí]
























- i, sobretot, la torre vora el riu Mur, la Murturm Nature Observation Tower, de 27 metres, a Gosdorf, Austria, que és una doble hèlix complexa.





M'encanten aquest tipus d'escales, des que les vaig veure en un museu de París.
Les havia imaginat per la meva proposta de far gros al port de Mataró.


Una bona mostra del què es pot fer quan sobren els calers: complicar les solucions tècniques amb un excés de disseny !









I després en vaig trobar a els sitges dels aiguamolls de l'Empordà, convertits en mirador espectacular.