
A dins llegim que, a més del Miquel Biada, a Mataró hi havia un altre promotor tècnic, J Mª Roca, i que la direcció de l'obra la van fer uns enginyers anglesos. Aquí sembla que només parlem del Biada. Com sempre, personalitzant. I l'equip, a l'ombra.

Tenen gairebé 30 màquines, de vapor, elèctriques, grans i petites. És d'envejar que, discretament, ells tinguin el seu museu, gairebé al mig de la ciutat, i nosaltres només una petita estatueta davant l'estació. Els diners europeus expliquen bona part de la iniciativa, però no tota. Sense visió, il•lusió, motivació de professionals, voluntat, ... no hi hauria museu. Ho explicava el Víctor.
Cada setmana hi passen molts alumnes de totes les escoles. No vaig saber veure massa material didàctic per explicar com funcionen les màquines de vapor, però tenen audiovisuals i alguna petita publicació. Una mica de màrketing els hi falta, sí: millorar el logo i penjar-lo ben gros a la façana !
Com en d'altres museus i llocs de la ciutat, ens va sorprendre gratament l'orgull de la gent de ser asturiano, d'estimar la seva terra, tot i ser conscients dels problemes: comentaven que, aquests darrers mesos, allà, l'atur no creix perquè ja no hi ha massa més llocs de treball a destruir ...
Cada setmana hi passen molts alumnes de totes les escoles. No vaig saber veure massa material didàctic per explicar com funcionen les màquines de vapor, però tenen audiovisuals i alguna petita publicació. Una mica de màrketing els hi falta, sí: millorar el logo i penjar-lo ben gros a la façana !

Com en d'altres museus i llocs de la ciutat, ens va sorprendre gratament l'orgull de la gent de ser asturiano, d'estimar la seva terra, tot i ser conscients dels problemes: comentaven que, aquests darrers mesos, allà, l'atur no creix perquè ja no hi ha massa més llocs de treball a destruir ...

Aquí Mataró tenim projectes: el futur tren orbital, que pot canviar la xarxa viària de manera radical, tot i que no sé si ho veuré, jo ... Ho ha explicat l'enginyer Jordi Julià en una conferència.
1 comentari:
Fa molts anys s'havia dit que el primer ferrocarril era el de Madrid - Aranjuez...
Publica un comentari a l'entrada