28 de maig 2011

Indignats: construir les eines d'actuació cívica per la democràcia

El moviment de les acampades és complex i divers. Jo em quedo amb l'aspecte esperançador que suposa el fet de que milers de ciutadans hagin reaccionat per mostrar la seva indignació, saltant del sofà conformista i sortint al carrer a compartir preocupacions.

Fa tres anys que vaig deixar el PSC i que vaig començar a escriure idees per fer política des de fora de "la" política tradicional. Per provocar, el juny de 2008 vaig suggerir muntar un sindicat de ciutadans. Vaig explicar-ho a l'antiga Televisió de Mataró, l'estiu de 2008, i durant el 2009 vaig preparar (com no ...), un powerpoint per explicar-ho amb experiències concretes.

Les reflexions i propostes em semblen del tot oportunes en aquests moments:
- cal enfortir la democràcia, fer-la més viva, més oberta, més real i efectiva ...
- cal promoure la renovació dels partits que proposen solucions colectives als problemes colectius
- i, sobretot, cal construir eines d'actuació, d'intervenció ciutadana per impulsar aquests processos.

Els polítics sols, difícilment ho faran si no senten la pressió cívica. Tancats en la seva lògica electoralista, en la seva bombolla institucional, obsessionats en les seves picabaralles pel poder, pels impactes mediàtics, difícilment treballaran per concertar reformes radicals cap a una ciutadania informada, autònoma, activa i responsable.
(Reflexió d'indignats a Arriaga/Bilbao)

A finals del 2010, després d'algunes xerrades amb amics,
vaig escriure un Manifest més directe i senzill, per entendre'ns:





La meva petita contribució:

- el Manifest per entendre'ns, per FER POLITICA DES DE LA CIUTADANIA

- les notes al blog amb reflexions i experiències sobre iniciatives ciutadanes, sobre la idea del sindicat de ciutadans i, en general, per la millora de la governança: les podeu veure a les CARPETES corresponents, a dalt, a l'esquerra !



Hauré d'anar a les acampades per fer algunes piulades sobre paper ...
Se'ns pixen a sobre ... i diuen que plou !
Si no ens deixeu somniar ... no us deixarem dormir !
Calen palanques per fer saltar els taps !