02 de gener 2008

l'eix del Llobregat, que puja, puja cap a França !

El dissabte 29 després dels inocents, vàrem anar a veure el recent inaugurat viaducte de l'eix del Llobregat (C-16), a Puig-reig, que enllaça definitivament Manresa i Berga. Pertany al tram Puig-reig / Berga, de 21 quilòmetres, i que ha necessitat 234 milions d'euros, finançats amb el sistema de peatge a l'ombra: la Generalitat paga anualment a la concessionària en funció dels vehicles que l'utilitzen.

El President Montilla havia recordat el dia 21 que l'eix forma part de la ruta europea que connecta Barcelona amb Toulouse, i que durant el 2008 es faran els estudis per portar l'autovia fins el túnel del Cadí …

La premsa del Berguedà alerta de l’engany de les estadístiques: el Berguedà apareixerà com una de les comarques de Catalunya amb un volum més elevat d’inversió de la Generalitat en relació al nombre d’habitants.


Considera que si bé és cert que l’autovia obre grans oportunitats al Berguedà, també és cert que essencialment dóna servei a la gent de Barcelona i rodalies a l’hora d’acostar-se als Pirineus …

Quan a la Comissió fèiem avaluacions de les inversions estructurals de la Unió Europea, posàvem exemples com aquest a l'hora de definir i quantificar l'impacte real de les infrastructures !

Quan s'ha fet aquest camí moltes vegades i en totes les condicions, passar-hi ara és una passejada còmode i tranquil·la: de Cal Pons (la Colònia) fins la porta de casa, a Mataró, una horeta justa, sense passar de 120 ni de 80 (on toca) !

Sortint de l'autovia per dinar, vàrem veure la màquina de tren que guarden a Navàs. No hi ha cap rètol, no sabem què feia, quan, n'hi d'on venia ... però ja és molt que l'hagin conservat al mig del poble. Si els quemacus no passen de llarg, i s'aturen a dinar, potser la valoritzaran més. Un gran repte per a aquestes poblacions: adaptar-se als nous trànsits !