22 de maig 2014

Le necessària tercera via a Europa !

Fa dies que estic intentant resumir les meves idees sobre la Unió, amb la perspectiva de les eleccions de diumenge vinent. Avui tanco el paper, malgrat que la problemàtica dona per molt més.

En síntesi, m'agradaria que s'ampliés el bloc de partits que, malgrat les crítiques i el comprensible escepticisme, proposen avançar cap a una millor Unió Europea. El bloc dels polítics que, conscients de les dificultats, tenen iniciatives concretes que poden afavorir un ampli consens al servei de l'interès comunitari.

Una tercera via per una cooperació enfortida amb objectius solidaris.
Una tercera via entre el tecnocratisme ilustrat que vol unir els ciutadans sense els ciutadans, i els mal anomenats populismes, que consoliden les pors i angoixes dels ciutadans predicant solucions individualistes, defensives, i que volen replegar els pobles a casa seva ... Veurem.

No dic rés de Catalunya, ja vaig fer una nota a finals d'abril.
I en parlarem més endavant: la participació catalana i les opcions votades tindran influència en l'esdevenir del procés ...

Les meves reflexions ... (feu clic al botó dret i obriu l'enllaç directe !)


























... i un article de l'Antón Costas, tan clar, precís i pedagògic com sempre: