18 de maig 2012

Re-matriculant la Virago

Després de 2 mesos de tràmits, ja tinc matrícula espanyola nova per la Virago.
Sort que només era canviar de país, d'Estat membre. No hi ha hagut canvi de propietari, només de residència meva.

Primer, el certificat de Yamaha conforme la moto comprada a Bèlgica és la mateixa que es venia a Espanya (tres setmanes, 38 euros ...)

Després, a la ITV per veure si el què deien els papers era veritat, si la moto estava en condicions (una setmana, 106 euros ...).

A "la Campana", a matricular-la, pensant que en sortiria ja amb la placa. No: calia haver pagat prèviament els impostos pertinents. Desanimat, me'n vaig al RACC perquè m'ho tramitin ells. Desencís: com que hi ha un tràmit amb signatura electrònica, millor que m'ho faci jo via internet.

Via la web, molt complicat, amb certificats via programets a instalar ... impossible d'aconseguir-ho. Cap a l'Agència Tributària de Mataró. Cues, dubtes dels funcionaris sobre quin imprès haig d'omplir. Em donen el 06 i que torni el dia següent. Hi torno. L'imprès és el 576. Sort d'un funcionari molt predisposat i voluntariós (gràcies !). Es guarda els papers per estudiar-ho. Em truca per demanar-me còpia de la factura de compra a Bruxelles i documents oficials sobre l'emissió de CO2. Després d'una setmana (estem en ple període de declaracions de renda ...), em dona l'imprès omplert. Ara només cal que vagi a una caixa o banc a pagar l'impost especial sobre determinados medios de transporte (?), i que la caixa o banc em doni el NRC que justifica el meu pagament telemàtic a l'AEAT (50 euros ...).

Torno a la Campana, pujo al pis de dalt a pagar amb la VISA la taxa de matriculació (92 euros ...) i al petit xiringuito de l'OGT de la Diputació puc fer l'autoliquidació de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica. Però haig d'anar a pagar a una caixa o banc de l'exterior. En un caixer automàtic, i utilitzant el lector del codi de barres. Ho aconsegueixo (45 euros, perquè som ja el maig ...). Tot pagat i presentat, i després de tornar a fer cua, la funcionària em diu que, efectivament, tot està bé, correcte. Però que torni demà per recollir el Permís de Circulació de la moto: hi ha un procés informàtic a realitzar en el registre general espanyol de matrícules.

El dia següent hi torno, i obtinc finalment tots els papers. Haig de sortir i anar a un petit establiment per que em facin la nova placa: 2212 HKP !

M'ha costat gairebé dos mesos, 9 visites (ITV, AEAT, la Campana ...) i uns 330 euros ...
Les plaques: la inicial, ... la de cartró que vaig fer-me quan em varen robar l'original (2006), i la nova espanyola








Sort que estem a la Unió Europea que treballa per la lliure circulació de bens, persones i serveis ...

Ara ja només falta fer la nova assegurança ... que em costarà un parell de visites més i uns 200 a 400 euros més, segons el nivell de risc assegurat.