10 d’abril 2007

... d'aquesta setmana dita "santa" !

Com podem anomenar aquesta setmana de vacances primaverals sense utilitzar terminologia cristiana ?

El Manel m'envia una foto d'una processó en una illa molt, molt allunyada, perquè sap que sóc molt sensible a aquestes manifestacions ...


Li contesto potser d'una manera massa brutal que "és com si a un malalt de càncer li ensenyes les cèl·lules cancerígenes ... sabent que cal buscar teràpies alternatives a la quimio, difícils i complicades d'aplicar "



Aprofitant que m'hi poso, recullo algunes idees dels diaris d'aquests dies:

- com sovint, de l'Antoni Puigverd, que diu que "Cuando ya todos los templos y los valores se derrumban, un nuevo Dios refulge como el oro. No necesita catecismos ni hijos que mueran en la cruz. No necesita rezos ni liturgias. Puro como la lógica matemática, la nueva deidad contemporánea prescinde de toda prevención moral y desprecia los viejos códigos, los buenos sentimientos. El Dios del presente defiende una sola verdad: la avidez humana, el beneficio como razón suprema y única ... " (a La Vanguardia del 9 d'abril)

- també a La Vanguardia del diumenge 8 d'abril, Justo Barranco, comenta uns llibres sobre religió:

1) El espejismo de Dios (Espasa), del científico británico Richard Dawkins. La tesis del libro, que ha sido best seller en Estados Unidos, es que la fe en Dios es un espejismo, una falsa creencia mantenida persistentemente frente a las evidencias continuas de que no existe. Y hace suya la frase de que cuando una persona sufre una ilusión, se dice que está loca, y que cuando la sufren muchos, que tienen una religión ... Asegura que ser ateo es señal de una mente sana e independiente.

2) el Tratado de Ateologia (Anagrama/Edicions de 1984) de Michel Onfray critica los tres grandes monoteísmos: rechaza lo trascendente y promueve el interés por “nuestro único bien verdadero: la vida terrena”, algo sólo alcanzable con una “descristianización radical de la sociedad” ...

3) El Jesús de la historia (Ed.Crítica), de John D. Crossan que considera que Jesús era "un campesino que compartió los problemas de su gente y creó un programa social revolucionario ...".

... què pensaria aquest bon pagès si pogués veure aquests negres encaputxats ?

1 comentari:

Anònim ha dit...

els "encaputxats" es diuen, en castellà, nazarenos i la caputxa: capirote. Quan no duen capirote no son nazarenos sino penitentes. En quan acabi el video sobre la setmana santa te l'enviaré.
records
gemma
brussel.les