29 d’octubre 2010

Un àngel de la guarda "progre" ...

... o amb mala consciència ?

L'alcalde Hereu m'havia deixat preocupat en parlar en el seu BAN de "l'aportació fonamental que l'Església catòlica ha fet a la nostra manera de ser col•lectiva i als valors que avui propugnem". Jo en tenia una altre convicció ... I, precisament ahir, endreçant llibres, vaig retrobar un catecisme dels anys 40, editat a VIC, que m'ha permès confirmar les meves impressions: potser el meu àngel de la guarda s'ha penedit de les meves angoixes (Catecisme/Lliçó 12ª/punt 137bis). Llegiu ...

- uns quantes idees bàsiques ...























- uns manaments per guiar els comportaments ...







( fatilleries = bruxeries !)




- uns principis necessaris de submisió ... sense oblidar l'essencial !













Aquestes són les idees que durant les darreres dècades l'església ha estat predicant a casa nostra entre els joves i els adults a les catequesis i misses.

Podríem mirar molt més enrera, però quedem-nos amb aquestes proves properes i tangibles.







Probablement, al menys formalment, sembla que la doctrina de l'església catòlica ha evolucionat una mica.

Però si, com diu el Catecisme, el Papa és infalible (que no pot errar ni enganyar-nos),
si l'església docent (el Papa i els Bisbes) tampoc pot errar quan ens ensenya les veritats de fe i costums, ...
com és que el seu discurs evoluciona ? Canvien les veritats ? Canvia el seu déu de visió o d'opinió ?

Molt probablement, penso, l'església ha canviat a contracor, forçada per la pressió dels ciutadans cada cop més autònoms, responsables i lliures.
Però no és aquesta la qüestió: estem parlant, parla l'alcalde, de les històriques aportacions fonamentals de l'església !

Pot dir l'alcalde que tots desitgem que la presència del senyor Ratzinguer a Barcelona tingui molt d'èxit ?
No en el meu nom !

1 comentari:

Dolors ha dit...

Troballa més que útil per situar les coses al seu lloc. Hi ha moments en que els discursos oficials ens arriben a fer dubtar sobre si tenim arguments per qüestionar-los. Amb aquest exemple queda clar que per refermar el pensament crític cal recordar 4 coses bàsiques que expliquen què és el que sentim!!