05 d’octubre 2010

El nostre policia de barri !

Fa uns dies varem tenir un petit problema amb un cotxe mal aparcat, i vaig fer gestions per diverses vies a l'Ajuntament, i vaig penjar una [nota] al blog per recordar-ho.
Avui, uns dies després, una parella de policies municipals ha vingut a casa per dir-me que havien rebut les meves queixes i volien explicar-me el seu punt de vista.

M'ha semblat extraordinari i molt d'agrair el gest.

Ells m'han donat la seva visió legal, i jo he intentat parlar des del bon sentit (penso), des de la perspectiva dels ciutadans vianants que troben dificultats a "circular" per les voreres quan els vehicles insensibles, inconscients, obstaculitzen el tràfic "peatonal".

Els policies m'han semblat oberts, predisposats a escoltar, a buscar solucions. Entenc que hi ha una normativa, una legislació de referència. Però si un cotxe barra el pas a vianants, i la normativa no permet corregir-ho, s'ha de canviar o d'adaptar la normativa ... Ens hem entès: informaran del problema, i els responsables miraran (esperem i confiem) de buscar solucions.

Però el més interessant de la visita ha estat que el policia municipal que ha vingut a explicar-m'ho era el nostre policia de barri. Finalment, doncs, sé que sí, que tenim un policia de barri, i que és el policia local senyor David Sanz !

La idea de policia de barri és molt bona: permet tenir un interlocutor personal i directe, que coneix el barri i amb qui podem anar per feina, contrastar problemes i buscar propostes i solucions adequades i raonables.

Content com estava de conèixer-lo i de les circumstàncies, li he demanat de fer-nos una foto per poder-ho explicar als altres veïns (malgrat que jo anava sense afaitar, venia de l'aeroport ...).

M'ha semblat molt amable i obert, predisposat a conèixer problemàtiques i propostes, desitjós de l'interlocució amb tots els veïns.

He pensat que potser un dia podríem muntar una mini-reunió per comentar informalment problemes i propostes per millorar la nostra convivència.

Estupendo !