04 de novembre 2011

Els dijous del MEM ... parlant dels indignats


Vaig anar-hi amb la Montse, a sentir el Manuel Delgado Ruiz.

Un tio molt simpàtic, inteligent, transparent, experimentat, compromès, actiu, vell militant comunista de fa més de 40 anys, i que ha seguit i viscut des de dins tot el moviment del 15M.

El seu blog reflexa realment el seu caràcter: s'enrotlla molt i de molt bon rotllo, sense parar ... i amb poca estructuració temàtica o temporal de les idees. Però és d'aquelles persones amb qui aniries a prendre un café per xerrar-hi hores i hores !






Va explicar moltes coses, entre d'altres que aquest moviment no és rés de nou, que mirant la història en podem trobar molts d'altres.
Jo també ho deia comentant l'article del Bauman, el passat 24 d'octubre. Des de posicions clarament anti-sistema, anti-capitalistes, va alertar sobre el perill d'obviar la perspectiva dretes/esquerres. Ell es declara clarament d'esquerres, i arrufa el nas quan algú diu que no és ni de dretes ni d'esquerres ...

A mi em sembla que té raó, i que cal diferenciar les visions, les orientacions, els valors d'esquerra, de les formacions polítiques concretes que els prediquen i diuen practicar-los.

Pensa que caldria que el moviment s'organitzés, i es va atrevir a insinuar que el Tea Party americà podria ser útil com a model operatiu, però amb objectius d'esquerres. Em va agradar l'atreviment: jo vaig penjar unes notes ara fa un any [ una ] i [ dues ].

Vaig aprofitar per intervenir i recomanar treballar en la organització del moviment, des d'una visió de complementarietat amb l'actuació dels partits polítics, absolutament necessaris pel funcionament de la democràcia. Fer política des de fora de la política, organitzar la desconfiança sistemàtica, la vetlla, el control ciutadà de la governança.

No veig perspectives a la creació eventual d'un moviment que esdevingui, de fet, un partit radical d'esquerres: ja n'hi ha desenes. Si l'objectiu és una àmplia mobilització dels indignats, els objectius han de ser uns altres.


Aprofito per penjar imatges i link al moviment naixent als USA (iuessei ...): el OWS, Ocupem Wall Street !






Després de penjar la nota, el dissabte 5, el Manuel Castells fa un article explicant detalladament la gènesi del moviment: