14 de maig 2010

Senyor Zapatero, expliqui-m'ho !

Expliqui-m'ho, expliqui-nos-ho !

Quan el lio de les pensions, el febrer passat (fa només 3 mesos), vaig escriure que semblava que governés amb el cul ...

Ara, després de les decisions greus que ha pres, m'agradaria que ens les expliqués als ciutadans de manera clara, directe, contundent, convincent, sense embuts. No he pogut veure el debat al Congrés, que sembla sovint una olla de grills cridaners. No m'agrada el format: en qüestions importants, parli'ns directament, sense intermediaris, com fa, per exemple, el Sarkozy.

Ara, hauria d'explicar directament als ciutadans, sobretot als qui el vàrem votar, el què i el perquè de les mesures, cara a cara ... a la tele. Vagi a la tele pública, reservi una hora, convoqui'ns a tots, i parli, expliqui. La potència comunicadora de què disposem és extraordinària. I el poble sobirà voldria sentir-lo directament, sense intermediaris polítics o mediàtics (diputats, periodistes, ... ).

Ara, governar un país, sobretot en temps difícils, necessita quelcom més que bona voluntat i gestos simpàtics. Vull creure que les mesures decidides són necessàries. Però si no sap explicar-nos-ho, si no es sent capaç, si no sap com fer-ho, plegui.

Ara, no s'amagui: si no té prou cap per governar, per explicar, per demanar-nos sacrificis i esforços, aixequi el cul i surti.