19 de maig 2010

Jose Antonio GONZALEZ CASANOVA, un referent

Fa uns dies el Joan em va trucar preocupat: un dels nostres referents seriosos, el Gonzàlez Casanova, es declarava cristià ... Fa ja molts anys, un altre referent se'ns va fer musulmà (el Garaudy ...). I sense referents, és difícil navegar !

Vaig córrer a llegir la Contra, i em vaig tranquilitzar. Respecto absolutament els plantejaments del JA Gonzàlez Casanova. Potser perquè tinc uns quants anys menys, i considerant tots els líos que s'han muntat aprofitant la figura de Jesús de Nazaret, a mi em sembla que no té massa sentit seguir utilitzant l'etiqueta "cristians": jo prefereixo considerar-me humanista.

Val la pena llegir la Contra sencera. Jo n'he fet un petit resum amb les frases més rellevants pel que fa a la nostra comuna preocupació, Joan. Podem seguir fent confiança al nostre referent, i respectar i admirar la seva contundència, el seu coratge, la seva valentia !


Aprofito per recuperar un vell record de fa 28 anys, quan el vaig conèixer:


Malauradament, pocs dies després d'aquesta "Contra", moría la seva companya, a qui vaig conèixer els anys '80.