24 de juny 2008

Sobre el ciberactivisme polític


... un article molt interessant d'Antoni Gutierrez-Rubí, a El País del 22 de juny : cliqueu per llegir-lo !

Ara que estic afinant la meva proposta de sindicat ciutadà, aquestes reflexions en confirmen l'interès, i, sobretot, aporten elements operatius que poden facilitar una nova militància.

Molt interessant l'anàlisi sobre els cibervoluntarios del PSOE (jo vaig intentar apuntar-m'hi, però, de fet, volien ciberpropagandistes ...), sobre els ciberactivistes, els cibermilitants, ...

És optimista perquè pensa que "las causas y las ganas de comprometerse crecen en nuestra sociedad".

Proposa deixar de parlar de militants i parlar d'activistes, de socis, d'afiliats, ... jo prefereixo pensar en una nova militància, i comparteixo la seva preocupació veient com alguns dirigents volen convertir lo digital en un nou espai dogmàtic o de reclutament, i només els interessa canalitzar l'energia dels activistes digitals per instrumentalitzar la seva capacitat movilitzadora, però deixant de banda el seu protagonisme i lideratge ...

Algunes idees interessants:

- sobre la cultura digital: una ola de regeneración social (de ahí su fuerza política) que conecta con movimientos muy de fondo en nuestra sociedad ... hay esperanza de nuevos liderazgos, pero en la Red sólo se reconoce la autoridad, no la jerarquía.

- hace falta un cambio de estilo y de cultura organizativa que sea capaz de evolucionar hacia estructuras más abiertas, flexibles e innovadoras ...

- hay demanda de otra, de una nueva política, ... hay urgencia de nuevas organizaciones ...

- no, no hablamos sólo de tecnología, hablamos de la política del futuro !