27 de març 2014

Voluntariat a la Comissió Europea

Dimarts passat vaig rebre un mail de Dominique Deshayes, secretària general d'AIACE/Europa, informant-nos de la iniciativa dels serveis de la Comissió (la DG de Recursos Humans), per tal de "valoritzar" l'expertesa dels "anciens" funcionaris comunitaris.

Sorpresa, molt agradable, tot i que amb una mica de retard. Jo ho havia proposat fa uns anys al Manel Camós, quan era director de l'Oficina de la Comissió a Barcelona. Potser encara seré a temps d'impulsar alguna cosa.

Penjo aquí la nota de promoció de la iniciativa, però cal llegir les orientacions, les regles, el codi de conducta, i els documents de formalització del compromís entre els serveis i l'ancien.

Sembla ben orientat !

Estudiaré els papers, faré una nota concreta de què es podria fer aquí i ara, i miraré de parlar-ne amb l'actual director de l'Oficina de la Comissió a Barcelona, el Ferran Tarradellas.

Mentrestant, recordo algunes notes sobre el tema:
  • la meva proposta de "cafè dels sèniors", el setembre de 2009;
  • una reacció il·lusionada a unes declaracions del aleshores president Montilla, el 2010, que no van dur a rés concret;
  • i una nota "teòrica" meva, també de 2010, sobre innovació i capital humà que vaig intentar "vendre" als responsables del TecnoCampus i de la UPC, sense resultats.