13 d’agost 2010

Tecnologia i professionalitat alemanes …

Confirmant els tòpics sobre els alemanys (la feina ben feta, el disseny inteligent, eficient, de les coses …), penjo algunes notes i imatges per la memòria.

La nota, per confirmar el què ja vèiem des de BXL: a les cadenes de TV alemanes, la probabilitat de que fent zapping vegis programes sobre treball i tecnologia és altíssima. Molt més que la de trovar brossa i conyeta en les catalanes o espanyoles !

I les imatges:
- un cuiner extraordinari al resto Nordsee, de la Viktualienplatz …

- l'indicador funcional al confessionari d'una església,
al centre de Munich, indicant disponibilitat, llengües i horaris :











- algunes peces vistes a la Pinakothek der moderne
(hi ha la "alt", l'antiga, la "neue", la nova … i la moderna !):




- la màquina Programma 101, d'Olivetti, que jo utilitzava el 1971 a la Comissió Mixta de Coordinació Estadística (amb els Vegara, Obiols, Flos, Casco, Brunet, …). Es podia programar amb unes instruccions complexes, i guardava informació en targetes magnètiques. Un dia que la vaig deixar treballant sola fent un carrerer de Barcelona, els companys es van intrigar i em varen buscar preocupats …

La guardo encara al traster !












- el primer ordinador portàtil, l'M21, que Olivetti em va facilitar quan treballava al Ministeri d'Indústria a Madrid, el 1985.

Només pesava 14 quilos, i el podia portar els caps de setmana, al pont aeri, cap a casa a Mataró per acabar alguna feina pendent. No recordo si tenia un disc dur, i utilitzava disquets "floppy" per guardar informació i programes. L'estiu el portava a Clarà, i la Maria hi feia els seus primers treballs !
















- la màquina d'escriure IBM Selectric,
que el meu pare adorava
(ens en va regalar una a cada fill ...),
i que imprimia amb unes boles intercanviables. Guardo la màquina i les boles !








El 1979 hi vaig fer tots els treballs per a la Fundació Friedrich Ebert, després que el Luigi trenqués la meva carrera a la UGT …