06 d’abril 2016

10 anys de blog, 1.057 notes penjades

Vaig començar aquest blog, a les palpentes, el setembre del 2005, essent president del Consell Rector del Consorci Sanitari del Maresme. El pensava com a eina d'intercanvi amb usuaris, experts, professionals i treballadors de la salut. Per compartir experiències, contrastar anàlisis, escoltar suggeriments, ... Des del meu "càrrec" voluntari, em semblava que calia pensar bé els criteris, els límits, les prioritats, l'estil per intercomunicar de manera útil.

Estava apassionat amb les iniciatives del nou Departament de Salut i els projectes de la consellera Geli em feien trempar ... com es pot veure en les 4 notes penjades el 2005.

El febrer/març del 2006, l'extraordinària experiència es va estroncar. Mireu les dues notes d'explicació:
- final d'etapa al CSdM, del 27 de febrer [ nota ],
- i algunes reaccions al meu relleu [ aquí ]

El 2011, en el 5è aniversari, vaig fer un petit balanç, amb quatre números [ aquí ]

Des d'aleshores, 10 anys i 1057 notes: un centenar de notes per any, 8 o 9 per mes.
Darrerament hi penjo poca cosa: em dona la impressió de què moltes coses ja les he dit i repetit.
I he de confessar que tinc una certa sensació d'impotència, d'inutilitat de l'exercici.
Em servia a mi per endreçar idees i estructurar millor reflexions.

Però en els grans temes (governança, transparència, acció política i partits, economia, Unió Europea, Catalunya i independència, cooperació, moral i religions, tecnologies, molins i parides mataronines ...), tinc la sensació de què avancem poc, malgrat la histèria mediàtica dominant.

I, sobretot, sento la impotència, la impossibilitat o la incapacitat ... d'integrar-me, o de vertebrar, grups i equips socialment útils i transformadors.