17 d’abril 2015

Mecanismes contra la corrupció local ?


El 27 de març La Vanguardia publicava una nota sobre la Conferència Municipal del PSOE a Madrid.

Ilusionat, vaig escriure al meu "mur" a facebook, que "potser m'han fet cas: el 2009 vaig enviar una nota al Miquel Iceta amb propostes concretes anti-corrupció, incloent mesures de protecció dels "whistleblowers". Em va fer explicar-les al Jaume Collboni, al Parlament, i ara, potser, el Collboni les ha fet "passar" a Madrid ..."

Adjunto l'article de La Vanguardia:

Aquests dies, he demanat al Panxo que m'envii el document resultant de la Conferència del PSOE, per veure el detall de les mesures aprovades.

I miro també el document de la Convenció Municipal del PSC.

Decepció: no hi ha pràcticament rès del què suggeria l'article de La Vanguardia.

Només una tímida proposta en el document del PSOE, per "habilitar un modelo de sugerencias e ideas para recibir propuestas de los ciudadanos, sin que se les exija su identificación personal ..." (punt 29).

En el del PSC, malgrat un lideratge més fort del propi Collboni, tampoc hi ha cap mecanisme concret de lluita contra la corrupció, ni res de la protecció dels whistleblowers dels que vaig parlar-li, i que semblaven interessar-li molt.

Llàstima: molt de compromisos étics, de voluntarisme genèric en transparència i avaluació, però pocs mecanismes concrets per prevenir la corrupció.

Qui els ha fet caure ?

Poc que avançarem ...