21 de juliol 2014

1.000 notes penjades, mil !



Vaig iniciar/obrir aquest blog el setembre de 2005, essent president del Consell Rector del Consorci Sanitari del Maresme, per "suscitar una mica de "brainstorming" sobre la política de informació i d'interelació amb els usuaris del Consorci. Era una eina de treball, un blog de notes, per compartir idees i experiències amb un grup determinat de professionals de la salut.

El final (trist) de la meva presidència, al febrer de 2006, va estroncar l'iniciativa, l'orientació específica inicial. Com que participava des del 2004, en la reconversió/reorientació del Patronat Català pro-Europa, vaig començar a posar-hi notes sobre qüestions europees, i a pensar-lo com una eina personal oberta a tothom.

Des d'aleshores, aquest blog de notes m'ha servit per ordenar, estructurar, guardar i compartir les meves idees, reflexions i propostes. Des de diferents perspectives (personal, familiar, general), i sobre molts temes: polítics, culturals, ciutadans, tecnològics, professionals ...

I em serveix també per deixar constància de vida i pensament, com una memòria que vaig escrivint a mesura que passen els dies i els fets ...


Vaig penjar unes primeres dades estadístiques fa uns 3 anys, el febrer de 2011 [ nota ]

Ara hi puc afegir que, després dels 2 primers anys de tempteig (2005 i 2006), els 5 següents varen ser relativament intensos (del 2007 al 2011),
amb unes 150 notes entrades l'any: 12 cada mes, 3 per setmana ! A partir de 2012 he baixat una miqueta: unes 90 notes/any

Les estadístiques senceres del miler de notes/entrades són aquestes, segons blogger
(el controlador sitemeter fa un any que no acaba de funcionar regularment: de tant en tant hi ha "forats", períodes no controlats ni acumulats ...)

Notes per any ... temàtiques ... i visites














El promig setmanal de visites (unes 60.000 en uns 8 anys i mig) resulta ser d'unes 135 visites per setmana.

Comentaris n'hi ha relativament pocs: 183 en total. Probablement, com que són reflexions més elaborades que els simples acudits, o les coses que et passen pel cap, estil facebook, els visitants no tenen tanta predisposició a reaccionar ...



Cal agrair les facilitats de blogger per mantenir aquest blog obert, gratuïtament, sense publicitat, durant més de 8 anys.
I amb unes possibilitats d'accés i de recerca extraordinàries.
Posant dues o tres paraules clau en la caixeta de dalt a l'esquerra, en pocs segons mostra la llista de notes on apareixen.

Malgrat tot, estic passant a format word totes les entrades.
Això em permet tenir-les impreses per any i per algun dels grans temes: participació amb l'associació d'enginyers, la problemàtica europea, etc.
Ja ho vaig explicar en una nota el setembre de 2011, amb imatges del blog de paper.