12 d’abril 2014

Vaig cridar com un nen petit !

Dijous dia 10 tenia previst anar a l'Hospital per que em fessin una ressonància magnètica. Tinc un bony com una castanyeta a la melsa i s'ha de mirar què cal fer.

Ben tranquil, sense pensar rés, vaig anar-hi d'hora, amb la moto. Vaig comprar el diari, i vaig baixar al sòtan, on sempre penso que cal millorar la senyalització. Puntuals, m'avisen que entri, que em despulli, que em posi una bata cordada al darrera. Que m'estiri en una plataforma. Em posen uns cascos anti-soroll enormes, i m'entren ben endins en el tub metàlic del grandiós aparell. Em diuen alguna cosa, que sento molt de lluny: que m'estigui quiet, que només seran 20 minuts.

Hòstia ! De cop, prenc consciència d'on soc i del què m'espera. I m'agafa com un atac d'ansietat, d'angoixa, de ganes de moure'm ... i de sortir. Enmig del soroll i amb les orelles tapades, crido al personal. No em senten. Miro de tirar el cap enrere i crido més fort. Res. Omplo els pulmons i crido encara més fort. Finalment sento que venen i em treuen del forat. Potser només va ser un minut, però em va semblar molt més.

Hi havia entrat sense pensar, sense mentalitzar-me, sense saber que em fotrien amb tot el cap ben endins. En alguna altre ocasió, m'havien deixat amb el nas fregant el forat de la màquina i podia veure el sostre: cap problema. Però avui m'havien posat tot el cap un pam o dos endins de l'enorme tub que m'imaginava com un enorme tub d'assaig metàlic.

Vaig dir que no podia, que volia retardar la data, que ja tornaria ... La llista d'espera és molt llarga, em diuen. Em miro la màquina, el jove i la joveneta que la controlen, penso en què molta gent hi passa, i, finalment, em mentalitzo de que m'hi han de tornar a ficar. Vinga.

A dins, tanco els ulls i penso en coses a fer: en molins, en notes pel blog, en qüestions pendents de reflexionar ... enmig dels sorolls.

Després, demano perdó als dos jovenets i m'excuso, amb sensació de ridícul. Pujo a veure el Pim per elevar les disculpes al més alt nivell, però no hi és, està amb el comitè de direcció. La Gemma, que havia sigut la meva secretaria com a president, em comprèn i em tranquilitza: passa sovint ...

De fet, després, pensant-hi, considero que va ser tot massa ràpid, sense explicacions, i que vaig tenir una sensació d'impotència, de desconnexió total amb el personal. En altres llocs, m'han dit, els hi donen un mando per avisar si t'angoixes o si hi ha algun problema. No em sembla complicat que en comptes de cascos antisoroll, fossin cascos amb altaveus amb música, o per rebre explicacions sobre el què fan. Si no es pot utilitzar tecnologia magnètica (els altaveus ho son), probablement hi ha altres tecnologies possibles: tubs acústics de vent. Fins i tot, el malalt escanejat podria respondre i comunicar-se amb mitjans similars.

Penso en tot el que predica la Montse respecte del tracte amb els infants: exactament el mateix caldria aplicar en aquestes situacions !

Collons !

Ara a esperar els resultats, que espero que siguin bons, dimecres vinent.

[AFEGIT]
Diu l'informe:
Melsa amb lesió hiliar hiperintensa en T2, hipointensa en T1, de 29 mm amb captació de contrast centrípeta, intensa i en el temps, suggestiva de hemangioma ...
Sembla que no té importància: vigilar que no creixi massa. Un nou TAC el 2016 ...

[per info]
La melsa és un òrgan de l'abdomen, la funció del qual és la destrucció d'eritròcits vells i servir de reservori de sang. És un centre d'activitat del sistema reticuloendotelial, part del sistema immunitari. La seva absència predisposa a determinades infeccions.

Un hemangioma es una neoplasia de los vasos sanguíneos (masa anormal de tejido provocada porque las células que lo constituyen se multiplican a un ritmo superior al normal), generalmente benigna, caracterizada por la aparición de un gran número de vasos normales y anormales sobre la piel u otros órganos internos.

Cuando la neoplasia es maligna, es agresiva y comprime los tejidos próximos y se disemina a distancia. Neoplasia maligna y cáncer son dos expresiones con el mismo significado. En el lenguaje médico habitual es frecuente emplear el término neoplasia como sustituto de la palabra cáncer, utilizando las expresiones neoplasia pulmonar, neoplasia tiroidea o neoplasia laríngea, por ejemplo, como sinónimos de cáncer de pulmón, cáncer de tiroides y cáncer de laringe.