31 de maig 2012

El "velocino"

L'abril passat, passejant per Chueca, a Madrid, vaig veure aquesta insòlita bici.

Vaig preguntar a la propietària on l'havia comprat, i va dir-me que a Madrid mateix
Ahir, navegant pel "Viajero" de El País, vaig veure un link a una botiga de bicis originals: la Choper Monster

Vaig pensar que potser ells podrien donar-me pistes, però es varen quedar tan sorpresos com jo: una "puta pasada", van exclamar ! Ja posat, vaig seguir navegant i vaig trobar el blog "en bici por madrid", i vaig repetir la consulta.

Al cap de poques hores, la resposta precisa: és un velocino de l'empresa italiana abici !
Gràcies a Aalto(espormadrid) i Gonzalo Olivié(abici) !
La web de l'empresa no dona massa explicacions, però a la web experimenta, hi ha unes pinzellades històriques interessants: impulsada pel Mussolini (!) a principis dels '40, va funcionar, però l'entrada d'Itàlia a la segona guerra mundial va fer canviar els plans. Desanimat, arruinat, el mecànic dissenyador/productor es va suicidar, diuen ...
Es pot comprar a la botiga online d'experimenta per 660 euros.
A Madrid en circulen dues. A Barcelona, l'única que hi havia se la va emportar la seva propietària al Brasil ...






















El model original, amb el manillar a sota el cul: