02 de març 2009

Noves tecnologies, sí !

Estem tots tan obcecats amb les noves tecnologies (digitals), que se'ns oblida lo essencial. Semblaria com si la fabricació de productes concrets, materials, físics, ... pogués fer-se cliquant o dissenyant davant la pantalla. Doncs no, sempre s’hauran de fer forats, tallar ferro, collar cargols ... i caldrà gent que sàpiga fer-ho professionalment, i cada cop amb millors eines, materials i mètodes.

Jo, amant des de petit del bricolatge, que ja he muntat i desmuntat mobles i cases, que ja he fet 5 cuines d'IKEA, només fa un any que vaig descobrir les "massilles" super resistents de dos components, que es treballen molt fàcilment, i fa pocs mesos que vaig comprar-me la meva primera pistola tèrmica de silicona !

Quan vaig a pobles i ciutats, sobretot a l'estranger, m'encanta visitar les ferreteries: ensenyen també com viu la gent, quins arreglos es fa, quins problemes té amb l'entorn ... i sempre descobreixes eines noves, amb funcions innovadores.

La meva admiració per aquesta iniciativa basca ! De vegades es passen, però, en general, treballen molt bé !

Aquí a Mataró, en comptes d'un "SalóBoda", que no em sembla que afavoreixi massa el progrès social, potser no seria cap tonteria pensar en una mini-fira semi-professional d'eines per xispes, fusters, paletes, ferrers i pintors ... o en petites sessions de formació professional per assegurar el "lifelong learning" ! (jo sé que a PINMAT fan coses així ...)

Després d'escriure això, he trobat referències a la web sobre dos salons que haurien d'haver-se celebrat el 2007 i 2008, a Madrid i Barcelona, després de pactar-ho els fabricants i distribuïdors ... però la Sònia Graupera m'informa que la BRIKO EXPO es va morir !

Aquí ens agrada més lo digital, fer les coses amb els dits, no amb les mans: en agrada lo virtual, el bla-bla, els multimèdia !

Que no ens passi rés en el futur que s'apropa !