31 d’octubre 2008

Un xiringito per un amic ?

Ho he explicat moltes vegades als amics, a professionals i a responsables polítics del nostre país: l'antena de l'EIPA a BCN era com una petita floreta que vaig descobrir per atzar quan era a la Comissió, a BXL, el 1995.

Vaig regar-la una mica amb fons europeus (uns 200.000 euros), salvant els procediments (jo mateix vaig redactar la demanda ...), i els recels del Jean-Marie (el meu jefe, comprensiu ...), per tal d'implicar-la en la realitat europea d'aquells anys (el futur de la política europea per la cohesió).

Des d'aleshores (ja fa 13 anys) he intentat contribuir a situar-la en un lloc decorós del gran jardí europeu, explicant els seus possibles encants, al servei d'una funció pública regional competent i innovadora, i la magnífica olor i vistositat que podria escampar des de Barcelona.

El darrer intent, una nota al director de l'EAPC (l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, que vaig fer accessible des d'aquest mateix blog: mireu la (nota) si us interessa !

Què s'ha fet d'aquella floreta, ... where have all the flowers gone ? (Bob Dylan, Joan Baez )

Hagués calgut trobar, ara, un bon jardiner, amb visió estratègica per saber com fer-la créixer i assentar-la sobre els valors de la cooperació i de la utilitat col·lectiva, amb competència per garantir un lideratge rigorós i innovador, i, també amb imaginació per donar-li els colors groc i blau de l'Europa que volem ...

Doncs em fa por que no s'hagi convertit en un xiringito per un amic, com a premi a l'ambició i a la fidelitat personal, seguint els maneres polítiques d'aquests darrers temps ... tant de bo m'equivoqui !