30 de gener 2008

Carrils més estrets ? ... SI !!!

Dilluns passat, 28 de gener, el Director del Servei Català de Trànsit llençava una altre proposta per incidir en la problemàtica de la mobilitat, la seguretat, la contaminació, etc. De seguida va haver-hi reaccions radicals en contra.

Només he sentit una senyora, Patrícia Gabancho, defensar la proposta, al programa “59 segons” del dimarts 29, a La 2 de TVE a Catalunya. Enfotent-se'n, en Jordi Barbeta va dir que li demanaria un autògraf en acabar, per la originalitat de la seva posició. Sortosament, un altre participant (Joan Tàpia), es va felicitar pel fet de que els nostres governants tinguin imaginació i facin propostes innovadores !

Doncs jo hi estic d'acord !

La proposta s'entendria millor si consideréssim que, de fet, moltes vies que considerem autopistes, són, de fet, vies urbanes, en les que, lògicament, la velocitat ha de ser limitada. Exemples: de Montgat a Barcelona, o la mateixa ronda de Mataró … Més consideracions polítiques i tècniques al suplement VIVIR de La Vanguardia del dimecres 30.

Vull penjar aquí dues imatges significatives:

-- els 2,5 quilòmetres d'entrada a Barcelona venint de Mataró, amb 3 carrils estrets i un carril bus, que ha suposat una millora evident. Només falta permetre que les motos utilitzin el carril bus. Millor dit, falta legalitzar la pràctica diària dels motoristes (jo el primer, cada dia) que l'utilitzen !












-- l'iniciativa popular a Sant Just Desvern, reclamant un carril bus, estrenyent els carrils per els cotxes: exemplar ! Tant de bo poguéssim tenir la capacitat de mobilització, a Mataró, per demanar el quart carril a la ronda, tal com jo proposava en una nota anterior del 28.11.07