27 de febrer 2014

El Quim Nadal i l'Estratègia per Europa ... el '95 !


El Joaquim Nadal acaba de publicar un llibre interessant que permet veure els processos polítics des de dins. Molt interessant. 650 pàgines d'informacions, opinions, valoracions ... un llibre diferent, amb un títol molt adequat, "… un llibre en el qual hi ha més biografia que literatura; he fet poques concessions a la literatura i, en canvi, m’he concentrat en l’aportació de dades, informacions i notícies. He escrit més informació des de la subjectivitat que creació, i ho he fet, així, volgudament, amb un punt de contenció de les expansions líriques a les quals, a vegades, la vida em convida ".

El picotejaré aquí i allà, segons dates, persones, temàtiques ... però  penjo la referència perquè hi surto !

A l'estiu del 1995, quan ja preparava la seva candidatura a les properes eleccions catalanes del novembre, fa una llista d'una vintena de temes "que podrien i haurien de ser objecte d'un compromís programàtic i electoral".

Un d'ells, Estratègia per Europa, té un nom entre parèntesi, l'únic: Pep Molsosa.
Un petit detall, però que m'omple de satisfacció, vist ara amb la distància de gairebé 20 anys !

I com és que surt el meu nom ?

Quan es va anunciar la seva candidatura a president de la Generalitat, jo feia més de 6 anys que era a BXL i em neguitejaven les maneres que tenia el govern català (i les altres administracions i institucions), de interrelacionar amb les institucions comunitàries. Maneres poc efectives, innocents, buscant només calés, i sempre condicionades (malament), per Madrid.

Em va semblar que valia la pena mirar d'alertar i sensibilitzar el (futur) president sobre com fer política europea, a partir de la meva visió interna, per reorientar la política "vaticanista", relacional, gestual, mediàtica ... que desenvolupava el Casimir de Dalmau des de l'etèria plataforma del Patronat català pro-Europa.

El vaig trucar i va acceptar el meu suggeriment.
El 17 d'agost varem passar un parell d'hores a la rambla de la Llibertat de Girona.
I sembla que va apreciar les meves idees i propostes.
Uns dies després, en les seves notes, va apuntar: Estratègia per Europa, Pep Molsosa.

































Malauradament, el Pujol va tornar a guanyar ...











Ara, per les properes eleccions europees del maig,
el PSC ha posat a la llista del PSOE a la quitxalla !
En parlaré en una nota futura.